ای مسلمانان پس چه وقت بیدار می شوید؟

ای مسلمانان پس چه وقت بیدار می شوید؟

ای جوانان متدین ومسلمانان عزیز ام!!
پس چه وقت به هوش می آیید و بیدار می شوید، مملکت های کفری همه بر ضد شمامتحد شدند . مملکت های کفری که در یک نقطه با هم مشترک هستند آن عدم پذیرش اسلام است و برای ر سیدن به این نقطه مشترکه ایشان همه با هم متحد شده اند تامسلمانان را از بین ببرند. با اینکه آن ملت های کفری خودشان با هم همانند نیستند اما برای دشمنی با شما متحدشده اند.
ای مسلمانان پس چرا شما متحد نمی شوید؟ تا چه وقت در لابلای همدیگر میگردید تا عیبی از همدیگر بگیرید و همدیگر را تمسخر کنید و کینه همدیگر را در دل بپرورانید؟
تا کی آتش فتنه گری و تفرقه اندازی را در بین هم روشن میکنید؟ مگر همین اعمال کوچک شما، اعمال بزرگ را به دنبال ندارد؟ تا کی به مقدسات همدیگر آن هم به نام دین! توهین میکنید؟
شما را به الله (عزوجل) قسم کجا پیامبر( صلی الله علیه وسلم) خوشحال میشود که یکی بیاید و به ناموسش و همسرش توهین کند؟
تا کی این بازی های کودکانه را ادامه میدهید ؟
تا کی با نام دین به ناحق همدیگر را مرتد میدانید و تکفیر میکنید و همدیگر را در جنگهای فرمایشی منقرض میکنید و دشمن نیز به شما بخندد. تا کی مسلمانها به نام های گوناگون بالای یک دیگر طعنه و تاپه بزنمد و ایراد بگیرد و همدیگر را تبدیع کنند و کینه بین هم ایجاد کنند و اتحادشان را از بین ببرند؟
چرا امّت اسلام را اینگونه کرده ایم؟ یک ونیم میلیارد و نیم مسلمان هستیم اما همچون کف روی آب بی اثر. چرا با هم متحد نمیشویم؟
چرا فقط خودمان را قبول داریم و بقیه را گمراه؟ به اسم تحذیر از هم نشینی با اهل بدعت هرکسی غیر از خودمان بود را طرد میکنیم و اتحاد بین مسلمانان را در هم میشکنیم. آن هم تحذیر از اهل بدعتی که تو به خطا آن را فهم کرده ای، و با پشت کردن به آن یک نفر او را خسته و غریب می نماید تا او بخود می اید زمانی دیری میگذرد.
افسوس صد افسوس که امروز هزار و یک فرقه شده ایم و هر فرقه از فرقه دیگر تحت پوشش « تحذیر از هم نشینی با اهل بدعت» با فرقه دیگر دشمنی میکند.
کسی منکر خطاها و بدعت هایی که وجود دارد نیست و کسی هم آن را تایید نکرده است اما اگر گوشت یکدیگر را هم خوردید استخوان هم را دور نیاندازید.
ما که مسلمان هستیم، ما باید در نقطه اشتراک مان که توحید است با هم متحد با شیم وروابط بین همدیگر را تقویت کنیم و همانند بنیانی مرصوص با شیم.
آن موقع آیا دشمن میتواند به این شکل دیار مسلمانان را اشغال کند؟ ما امّت اسلام مگر نیستیم ؟ پس چرا این امّت را پراکنده کرده ایم؟ اگر یک امّت شویم کجا کشورهای یهود و نصاری میتوانند برای مسلمانان خط و نشان بکشند؟
بس کنید این بازی های بی فایده را!!!.
آیا مسخره نیست که یکی را بخاطر اعتقاد به عذر به جهل تکفیر کنی و سپس بخاطر قاعده (من لم یکفر الکافر فهو کافر)، اگر کسی در تفکیر آن شخص توقف کرد او را هم تکفیر کنی. سپس دو دسته شوی و بگویی آیا قبل اقامت حجّت ودلیل تکفیر میشود یا بعد اقامت حجّت و بخاطرش با هم بجنگید. سپس اختلاف کنید که تکفیر معذب علیه شده یا غیر معذب علیه. سپس بخاطرش باز همدیگر را بزنید و بکشید!
در حالی که کافران نیز سعی دارند مسلمانان را تار و مار کنند و بکشند و خانه های شان را خراب کنند وزنان شان را بیوه کنند و کودکان شان را بکشند و…
و تو هنوز اینقدر به بلوغ عقلی و آگاهی نرسیده ای که این بازی ها همه نقشه یهود و نصاری است تا مسلمانان را به خود مشغول کنند. تا تفرقه بیاندازند و حکومت کنند.
ای مسلمان متدین و غمخوار امت: بهوش بیا و جلوی سفیهان قومت را بگیر.
ای عقلا و اندیشمدان امت رنجدیده!! جلوی قلم سفیهانی که تازه در این راه قدم میگذارند را بگیرید تا مبادا بخاطر عدم شناخت صحیح دشمن، مشغول دشمنی بامسلمانان شوند. تا مسلمانان حال خودشان را اصلاح نکنند و تغییر نکنند الله متعال حال آنان را تغییر نخواهد داد.
بیماری و مداوای آن:
ای جوان مسلمان : پیامبر محبوب ( صلی الله علیه وسلم) اصحاب را اندرز و پند داده فرموده اند: (( انه من یعش منکم فسیری اختلافا کثیرا فعلیکم بسنتی و سنة الخلفاء الراشدین المهدیین عضوا علیها باالنواجذ و ایاکم و محدثات الامور فان کل بدعة ضلالة)) ابوداود وترمذی این حدیث را روایت نموده و امام ترمذی رحمه الله می فرماید صحیح است.
ترجمه: هریک از شما اگر زنده بمانید تفرقه و اختلاف زیادی را مشاهده می نماید آنگاه سنت و روش من و خلفای راشیدنم- حضرت ابوبکر صدیق،حضرت عمر فاروق، حضرت عثمان ذالنورین،و حضرت علی حیدر (ر ضوان الله تعالی علیهم اجمعین ) – را دستاویز خود قرار دهید؛ این چهار تن رهروان من هستند و به راه راست آگاه اند؛ در برابر چیزهای تازه ای که در دین ایجاد می شوند مواظب باشید زیرا هر گونه بدعت و نو پیدایی متناقض با شرع اسلام گمراهی است.
رسول اکرم ( صلی الله علیه وسلم ) در حدیث دیگری کمیت این اختلاف را برای مان روشن فرموده وهمان مطلب قبلی را توصیه و می فرمایند: (( تفترق هذه الأمة علی ثلاث و سبعین ملة کلها فی النار إلا واحدة وهی الجماعة .
وفی روایة : ماهی؟ قال ماأنا علیه و الیوم و اصحابی )) سندش صحیح و ابوداود وترمذی و حاکم آن را روایت کرده اند.
ترجمه : امت اسلام دچار پراکندگی، به هفتاد و سه گروه تقسیم می شوند که همگی گمراه و اهل دوزخ اند به جز یک گروه که جماعت است.این گروه بروش کنونی من و یارانم هستند یعنی { اهل السنة والجماعة}.
شرح مختصر:
از این حدیث بر می آید که تمام هفتاد دو فرقه از آن جمله هفتاد سه کروه اهل بدعت و گمراه اند؛ همچنین از واژه (( هذه الإمة )) پیدا است که این هفتاد دو فرقه ای گمراه همگی از گرو های مذهبی اند نه ازجمله بی دینان و کمونستان بخاطریکه بی دینان و کمونستان احزاب خود را به نام دین تشکیل نمی دهند.
باز هدف از عبارت (( کلها فی النار )) این است که هفتاد دو گروه مذکور بر اثر گمراهی داخل جهنم می شوند نه به علت کفر پس آنها مسلمان نند و در دوزخ ابدی نخواهد بود. والله اعلم.
بهترین در مانگاه :
ای جوان مسلمان : برای اینکه هیچ کس نتواند راه پیامبر ( صلی الله علیه وسلم ) و خلفای چهارگانه و یا سایر یاران پیامبر اکرم ( صلی الله علیه وسلم ) را از تو گم کند تو را به بیماری گمراهی مبتلانماید پیامبر اکرم ( صلی الله علیه وسلم ) بهترین درمانگاه را برای تو تأسیس نموده ومی فرمایند (( خیر امتی قرنی ثم الذین یلونهم ثم الذین یلونهم )) روایت مسلم و بخاری .
ترجمه : بهترین امت من افراد معاصر من و سپس صده سال دوم و بعداً صده سال سوم بعد از من است.(چه ند گولئ له گؤلزاری ئیسلام زبان کوردی مترجم فارسی ص10 بحواله شرح مسلم ج9ص491).
شرح مختصر:
از این حدیث مبارکه چنین بر می آید که علمای این سه قرن یعنی تاپایان سال سیصد هجری در تشریح
راه و روش پیامبر اکرم ( صلی الله علیه وسلم ) و چهار خلیفه اش محل اعتماد و باور اند زیرا پیامبر اکرم (
صلی الله علیه وسلم ) با لفظ (( خیرامتی )) برای آنان شهادت داده است.
پس علمای گرانقدر این سه قرن که حامل رسالت پیامبر اکرم ( صلی الله علیه وسلم) اتد تنها وتنها ایشان شایسته اند که ما پیرو راه شان باشیم نه تحصیل کردگان بی سند ومدرک عصر ما.
زیرا پیامبر اکرم ( صلی الله علیه وسلم ) فرموده اند: (( إن أول هذه الأمة خیارهم و آخرها شرار هم مختلفین متفرقین )) روایت امام طبرانی ( رحمه الله) در الکبیر با اسناد صحیح.
ترجمه : براستی و یقینی اول این امت بهترین ایشانند و آخرش بد ترین آنان که از هم جدا و پراگنده اند. بنا بر این اگر دنباله رو شان باشیم تنها درسی که از ایشان می آموزیم درس اختلاف است نه درس احترام و اتحاد.
السلف الصالح- گذشته گان نیکو کار :
بااستناد به همین حدیث مبارکه است که د انشمندان و علمای دینی این سه قرن را سلف صالح یعنی گذشته گان نیکو می نامند .
پس اگر تا اکنون در پی یافتن راه حقیقت و دوباره اعاده نمودن اتحاد امت اسلامی بودید والحمد لله که واقیعت را در یافتید.
خواهشمند ایم که بسیار هوشیار و گوش به زنگ خطر باشید، مبادا که داعیان راه تاریکی شیطان در لباس راه اهل السنت والجماعت بر سر راهتان بایستند و شما را از شاهراه سلف صالح منحرف نموده و به دشمنی دین و علمای اسلام مبدل سازند.
پس با نصب العین قرار دادن واژه (( خیر امتی )) هیچ گاه از مسیر دانشمندان این سه صده بهتر و خیر جدا نشوید.
وماعلینا الا البلاغ المبین

ابوحمزه مؤحد
Exit mobile version