سخنی چند به علاقمندان داعش

محمد داود مهاجر
الحمد لله والصلوة والسلام علی من هو أسوة للهدی و آله و صحبه نجوم السماء.
اما بعد ؛ انسان قابل خطا و لغزش بوده و هست، حتی حضرت آدم علیه السلام پدر همه انسان ها لغزش خورد و سپس با توبه مورد عفو الهی قرار گرفت، پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و سلم) فرموده است : ” کل بنی آدم خطاء ….” هیچ یکی از اولاد آدم (علیه السلام ) از خطا مصئون نیست.
اما انسان مؤمن باید اهل تحقیق و دقت در همه امور زندگی باشد، بخصوص در امری که بزرگ ترین سرمایه اش یعنی جان عزیز خود را صرف می کند.
تبلیغات در عصر کنونی بزرگترین نقش را در رهبری و تبدیلی افکار و اندیشه ها بازی می کند، بخصوص کتاب ها، فایلهای صوتی و فیلم های که جاذبهء دینی و عقیده ای داشته باشند، «ان من البیان لسحرا» بسیاری از سخنان سحر آمیز اند و مخاطبان خود را در فرصتی بسیار کوتاه مجذوب خود می سازند، این فرمودهء سرور کائنات است صلی الله علیه و سلم.
اخنس بن شریق کسی بود که با سخنان شیوا و جذاب خود پیامبر اکرم (صلی الله علیه و سلم) را به کلمات خود جذب کرده بود، چون با خوش زبانی بسیار عجیبی از ایمان و اسلام و قسم های آنچنانی سخن می گفت، تا اینکه از فراز آسمان ها ندای رسید « وَمِنَ النَّاسِ مَن يُعْجِبُكَ قَوْلُهُ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَيُشْهِدُ اللّهَ عَلَى مَا فِي قَلْبِهِ وَهُوَ أَلَدُّ الْخِصَامِ » .
روی سخنم به آن عده از نوجوانانی است که حب جهاد، شهادت و احیای خلافت اسلامی در قلوب شان می تپد و رؤیای دیرینهء عزت و شوکت اسلام چون هاله ای دلهای شان را احاطه کرده است و این آرزو را در بستری که تنظیم دولت اسلامی پهن کرده است می بینند .
بنده خودم و هزاران نفر دیگر، در ابتدای ایجاد این دولت نام نهاد اسلامی و پیشرفت هایی که داشت از خوشحالی در لباس های خود نمی گنجیدیم و بخصوص فیلم هایی را که با ترتیب خاصی ثبت و پخش می کردند غبطهء ما را به آنان بیشتر و بیشتر می کرد. ما که درمیان مجاهدین افغانستان بودیم و در یک حالت فقیرانه ای حرکات و ضربات خود را بر پیکر صلیبیان و اجیران شان ادامه می دادیم، نسبت به نحوهء کارهای آنان در عراق و پیشرفت روز افزون شان رشک می بردیم. اما چه شد که روی به غلظت و شدت نهاده حالتی از سرکوب گری و انزجار را ایجاد کردند و به تکفیر، غلو و افراط گرایی روی آوردند و صف واحد و متحد مسلمانان و مجاهدین را پاره کردند ؟!!!!
«وَلَوْ كُنتَ فَظًّا غَلِيظَ الْقَلْبِ لاَنفَضُّواْ مِنْ حَوْلِكَ»
روزهای بود که مجاهدانِ قهرمان امارت اسلامی را تعریف و تمجید می کردند، اما با گذاشتن عینکی جدید، با تیر ارتداد آن ها را نشانه گرفتند، سرزمین عراق را دوباره به دشمن تسلیم نمودند و رخت سفر خود را به افغانستان بستند تا مجاهدین این جا را که از اتحاد کامل برخوردارند از جنگ با صلیبیان دور ساخته و به خود مشغول کنند.
آه ؛ چه بگویم ای برادر! ای کسی که رؤیاهای خود را در کنار آن ها می بینی، پیامبر اکرم (صلی الله علیه و سلم) فرموده است : ” الدين النصيحة ” از من نیز برایت بعنوان یک برادر مؤمن و دلسوز همین نصیحت است که در این کار خود بازنگری و تحقیق کن، احادیث صحاح سته را در مورد خوارج و صفات شان خوب ورق بزن و بخوان، از الله متعال بخواه تا تو را به راه راست رهنمائی نماید، راهی که در پیش گرفته ای غیر از قتل مسلمانان و بخصوص مجاهدین بر حق اسلام دیگر کسی را در زیر تیغ اش ندارد؛ خون های پاکی که در روز قیامت باید جوابگویش باشی  !!!!
تنظیم داعش امروزه بزرگترین فتنه برای امت ماست، باید بیدار باشیم. پیامبر صلی الله علیه و سلم فرموده است که سلسلهء خوارج تا خروج دجال جاری است تا اینکه با دجال همراه می شوند. داعش از طرف عموم عالمان با خدا و غیر درباری مورد نکوهش سخت واقع شده و به نام خوارج یاد می شود. گرچه شما خود را از خوارج حساب نکنید و بگوئید که علامت خوارج سر تراشیدن (تحلیق) است و ما چنین وصفی نداریم. اما شما اگر قبول کنید یا نکنید بیشتر صفات خوارج در صف شما پدیدار گشته است و این صفات هم اجتهادی و ظنی نیست، بلکه از نصوص صریحهء احادیث وارد شده اند و عمدهء شان در صف شما مشاهده شده است، بالیقین نه به گمان. کمی توجه خود را به احادیثی که در باب خوارج آمده است تمرکز بدهید و محک بزنید که تا چه حد آن صفات در میان شما و در سیاست های تنظیم شما ظاهر گردیده است.
بیائید و از سر شروع کنیم، بیائید و عینک های برداشت نا درست از قرآن و سنت را دور بیاندازیم، خوارج نعره می دادند ” ان الحکم الا لله ” و حضرت علی رضی الله عنه را تکفیر می کردند، حضرت علی رضی الله عنه فرمود : ” کلمة حق ارید به الباطل “، امروز نیز گرچه شعار شما بر گرفته از کلمات حق هست اما در راه نادرست استعمالش کرده اید که همه مجاهدین اصیل و جان فدای امت را تکفیر می کنید و خون شان را مباح، یا للعجب علی سفاهتکم. وای بر این عقیدهء باطل شما . از الله متعال بترسید نسبت به قطرهء خون یک فرد مسلمان بی گناه، چه برسد که امراء و صلحاء امت و مجاهدین را ترور بکنید.
همهء ما چنگ به قرآن و سنت می زنیم و بر یک محور می چرخیم، اما شما با عینکی که خوارج از آن استفاده کرده و راه درست را غلط رفته بودند استفاده می کنید، چه بسا کسانی اند که زحمت ها را متحمل می شوند، اما در آخرت برای شان جز عذاب و عقاب چیزی نمی رسد «عاملة ناصبة تصلی نارا حامیة»، کسانیکه عمل های کثیری انجام داده اند و سخت خسته شده اند درین راه ؛ اما بازهم وارد آتشی گرم و سوزان می شوند.
اعاذنا الله منها و جمیع المؤمنين.

ابوحمزه مؤحد
Exit mobile version