از تجاوز تا شکست قشون سرخ شوروی

نویسنده: محمد ریان
به تاریخ ۶ جدی ۱۳۵۸ ه ش که مطابق ۲۷ دسامبر ۱۹۷۹ میلادی میباشد قشون سرخ شوروی در نزدیکی سرحدات شمال کشور جابجا گردید و از زمین و هوا وارد کشور گردید.
اسناد و جود دارد که حکومت دست نشانده نور محمد ترکی و حفیظ الله امین رئیس شورای انقلابی که رهبری افغانستان در رژیم خلقی را به عهده داشت، بار ها اتحاد شوری را دعوت نموده بود که بر افغانستان تجاوز نمایند، به ویژه پیش از قیام مردم هرات در تاریخ ۲۴ حوت ۱۳۵۷ ه ش.

وقتی که قشون سرخ شوروی به تاریخ ۶ جدی ۱۳۵۸ ه ش که مصادف است به ۲۷ دسامبر ۱۹۷۹ میلادی به خاک افغانستان از طریق هوا و زمین هجوم آورد از همان زمان بد بختی مردم افغانستان شروع گردید که اعمال و قانون کفار بر سرنوشت یک ملت مسلمان دنیا بی خبر حاکم گردید و با تصفیه دینی و مذهبی تحت به بهانه های مختلف علماء، متنفذین، سران اقوام و غیره را در قدم اول با بی رحمی زندان و بعداً در زندان پلچرخی تیر باران کردن و در قدم دوم با آمدن حفیظ الله امین سفاک این چهره جلاد بی رحم طور عموم بنام مسلمانیکه نماز می خواند را زیر نام اخوان شیاطین و غیره در همه قریه و قصبات و شهر ها گرفتار و از بین بردن که همه کشور به کشتار گاه مسلمانان مظلوم مبدل گردید که شعار حفیظ الله امین داشتن سه میلیون افغانی کمونست حزبی و مربوط شان بود یعنی بقیه ملت را کار نه داشت باید کشته میشد. اتحاد شوروی مدت ۹ سال با مردم مجاهد افغانستان جنگید که در حدود ۲ میلیون شهید، صدها هزار یتیم و بیوه، شش میلیون مهاجر و نیم میلیون معلول به جا گذاشت. سر انجام پس از ۹ سال مقاومت مردم مجاهد و غیور افغانستان به تاریخ ۲۶ دلوه ۱۳۶۷ ه ش از افغانستان به شکست مواجه شد. اتحاد جماهر شوروی بخاطر تجاوز علیه افغانستان ظرف یک دهه بعد از تجاوز تجزیه شد و از جغرافیه سیاسی جهان نابود گردید.

اما نصیبه ملت مجاهد، آواره و در بدر شده بعد از پیروزی به اثر مداخلات استخبارات استکبار جهانی و کشور های منطقه بدون نفاق و جنگ های ذات البینی احتجاج در بدری و آواره گی دیگری چیزی به جا نه ماند.

ان شاءالله با حاکم شدن امارت اسلامی همه امیدواری دیرینه ملت مظلوم افغانستان که بخاطر اسلام و آزادی هزار ها مسلمان قربانی، یتیمان و بیوه گان بجامانده بر آورده خواهد گردید.
و من الله توفیق

ابوحمزه مؤحد
Exit mobile version