قاری فاتح رهبر هلاک شده خوارج چه کسی و چگونه به اینجا رسید؟

مدیر عمومی عملیاتی (کوتری) داعش ولایت خراسان که در شاخه خراسان به قاری موسی، عباس، عمری و قاری فاتح معروف بود، مدیریت امنیتی این گروه فتنه گر را بر عهده داشت. که شب گذشته در عملیات پیچیده نیروهای استخباراتی کشته شد.
او در حملات به مدارس، مساجد، خانقاه ها و عبادتگاه ها در منطقه و افغانستان که با خون صدها شهروند مومن انجام داده بود، دست داشت و اکنون در حال برنامه ریزی عملیات های جدید بود.
قاری فاتح که نام اصلی او کوتر است، باشنده قریه داگو ولسوالی چپرهار ولایت ننگرهار بود. وی پس از پیوستن به گروه داعش در ننگرهار به عنوان مسؤل داعش در ولسوالی چپرهار منصوب شد، وقتی که امارت اسلامی برای بار اول بر داعش عملیات کرد وی مسئولیت منطقه گرگوری را بر عهده داشت.
پس از فتح افغانستان از سوی امارت اسلامی، در ابتداء قاری فاتح به عنوان سرپرست ولایت کنر منصوب شد، سپس مسئولیت زون شرق و چندی پیش ریاست امنیتی یا عملیاتی داعش شاخه خراسان به وی سپرده شد. اداره مذکور بر علاوه افغانستان، در خیبر پختونخواه و پاکستان نیز عملیات خود را طراحی و اجرا می کرد.
شایان ذکر است که دو برادر وی نیز در صفوف داعش کشته شدند.
او تاثیرگذارترین فرد در این گروه به شمار می رفت که این یک ضایعه بزرگ برای خوارج داعش است که به همین دلیل خوارج داعش با شکست های زیادی روبرو خواهند شد.

ابوحمزه مؤحد
Exit mobile version