داعش د امت د اکابرو له نظره

لیکونکی ـ بدر منصور

بسم الله الرحمن الرحیم

په دې کې  شک نشته چې د دولت تنظیم او ابوبکر البغدادي په غاړه کې له قاعدة الجهاد تنظیم او د هغه د امیر دوکتور ایمن الظواهري سره بیعت پروت ؤ ، په دې اړه دوکتور ایمن الظواهري حفظه الله د ( شهادة لحق دماءالمجاهدین بالشام ) تر عنوان لاندې په یوه وینا کې خپله شاهدي وړاندې کړي چې ابوبکر البغدادي او د هغه پخواني مشران له القاعدې سره په بیعت کې ؤ ، کله چې شیخ اسامه رحمه الله په شهادت ورسېد او دوکتور ایمن الظواهري حفظه الله د قاعدة الجهاد امیر وټاکل شو ، نو ابوبکر البغدادي ورسره د بیعت تجدید کړی ؤ ، ایمن الظواهري حفظه الله د دې وینا په پای کې په ابوبکر البغدادي غږ کړی چې د خپل امیر سمع او طاعت ته رجوع وکړي . اوس چې ابوبکر البغدادي د خپل امیر دوکتور ایمن الظواهري حفظه الله له اوامرو څخه سرغړونه کوي نو بې له شکه بغدادي شرعاً باغي ګڼل کیږي . ځکه چې د خپل شرعي امیر له اوامرو څخه سرغړونه کوي . دلته باید دا هم ور اضافه کړم چې قاعدة الجهاد او امیر یې دوکتور ایمن الظواهري د اسلامي امارت سره په بیعت کې دي چې په دې اساس ابوبکر البغدادي او د هغه تنظیم هم بالواسطه د اسلامي امارت سره بیعت په غاړه کې لري . اوس چې نوموړی راپورته کيږي او بېله کوم شرعي موجبه دغه بیعت ماتوي ، بېله شکه د سترې ګنا مرتکب ، د عهد نقضونکی او باغي بلل کیږي . ځکه چې شرعاً د یو امیر سره بیعت هغه وخت ماتول جائز دي چې د ښکاره او بواح کفر مرتکب وګرځي ، په وړو خبرو او خفګان د بیعت ماتول او د امیر له اوامرو څخه سرغړونه سنګين جرم او بغاوت دی . د اسلامي امت د ګڼ شمېر حقپالو او جیّدو علماوو له فتوا سره سم په اوسني عصر کې د دولت ګوند د خوارجو اصل مصداق دی . خوارج د هغه فرقې نوم دی چې رسول الله صلی الله علیه وسلم په مروق من الدین ( له دین څخه په وتلو ) باندې توصیف کړي . په لغت کې خوارج د خارجٌ جمع ده او له خروج څخه مشتق ده ، د لغت امامانو خوارج په ( خَرَجَ ) ماده کې ذکر کړی او علت یې همدا بیانوي چې دوئ له دین یا له مسلمانانو څخه خروج کوي . د لغاتو نوموتی امام زبیدي په خپل کتاب ( تاج العروس ) کې وایې خوارج حروریه دي خارجیه په دوئ کې یوه ډله ده دوئ ته خوارج ځکه ویل کیږي چې په خلکو خروج کوي یا له دین څخه وزي یا له حق څخه او د سُفَین له جګړې وروسته یې له حضرت علی کرَّم الله وجهه څخه خروج کړی ؤ . حضرت ابن حجر رحمه الله په فتح الباری کې وایې خوارج د ( خَارِجَةٌ ) جمع ده دا یو مبتدعه فرقه ده دوئ ته خوارج ځکه ویل کیږي چې له دین څخه خروج کوي او یا په غوره مسلمانانو خروج کوي ، د خوارجو اساسي نښه چې په نبوي احادیثو کې راغلې د مسلمانانو وژل او د مسلمانانو تکفیرول او ورباندې د ارتداد ټاپې وهل دي .

په پوره معنی د داعش په ګوند کې دا موجوده ده . په احادیثو کې اساسي علامه ( یَقْتُلُوْنَ اَهْلَ الْاِسْلَامِ وَ یَرْعُوْنَ اَهْلَ الْاَوْثَانِ ) ښودل شوې ، علماوو لیکلې چې د مسلمانانو د بې درېغه وژنې سبب همدا د ارتداد او تکفیر ټاپې دي ځکه دوئ د همدغه علت له وجي د اصلي کفارو په نسبت له  هغو مسلمانانو سره جګړې ته اولیت ورکوي چې دوئ یې مرتد بولي ، عملا هم موږ ګورو په شام ، افغانستان ، لیبیا او نورو جبهاتو کې د کفارو او مرتدینو په ضد د دوئ عملیات د نشت برابر دي خو بالمقابل یې بیا په دغو ټولو جبهاتو کې د مجاهدینو پر ضد په پراخه کچه عملیات ترسره کړې او ترسره کوي یې چې دوئ پرې ناحقه د ارتداد ټاپې وهي . موږ ګورو چې دوئ پر مسلمانانو او مجاهدینو ځانونه لوړ بولي ، په خپل قوت ډېر مغروره دي ، نه د پاخه عمر باتجریبه او په جهاد کې سابقه لرونکي کسان پکښې شتون او نه پکښې له شرعي علم نه برخمن ثقه او جیّد علماء وجود لري . له همدې امله شرعي نصوص آیاتونه او احادیث له خپل محل پرته تطبیقوي او په احادیثو کې د خوارجو یوه دا علامه هم ذکر شوې چې کم عمره او کم عقلان به وي . د تکفیر او ارتداد په ټاپو کې خو دوئ تر هغه پخوانیو هغو ډېر وړاندې تللې ، خپل هر مخالف تکفیروي ، د دوئ تکفیر سیاسي جنبه لري ، چې په چا باندې د تیري او عدوان اراده لري نو وار تر مخه پرې د کفر ، ارتداد او اربکیت تورونه لګوي . د داعش له لوري د مسلمانانو د تکفیرولو هغه لامتناهي سلسله ده چې هیڅ انتها نه لري چې حتی په ځینو مواردو کې د دوئ سرمشران او بغدادي هم د دغو ټاپو هدف ګرځېدلی ، شاید تاسې به د دوئ ځینې هغه فلمونه لیدلې وي چې د تکفیریت په تور یې ځینې خپل هغه پلویان اعدام کړې چې په بغدادي او د ګوند په نورو مشرانو یې د کفر او ارتداد ټاپې وهلې .

په دې ځای کې د یوې بلې خبرې خوا ته د لوستونکو متوجې کول غواړم هغه دا چې دوئ خپل ځان د خارجیت له تور څخه د سپین ښودلو لپاره ځینې شبهې نشروي لکه دا چې دوئ خوارج نه دي ځکه په کوم شرعي امام یې خروج نه دی کړی ، یا دا چې خوارج په کبيره ګناهونو تکفیرول کوي او دوئ د کبیره ګناهونو مرتکبین لکه غله ، زانیان او داسې نور نه تکفیروي ، یا دا چې دوئ شریعت تطبیقوي ، له کفارو سره جنګیږي ، عابدان ، زاهدان او مجاهدین دي او داسې نور … د دغو شبهاتو په ځواب کې باید ووایم چې کومو علماوو چې خوارج په دې تعریف کړې چې له شرعي امیر څخه خروج کوي یا د کبیره ګناهونو مرتکبین کافر بولي ، نو دا د خوارجو تقریبي تعریفونه دي ، حقیقي تعریفونه نه دي حقیقي علایم یې هغه دي چې موږ مخکې په تفصیل سره ذکر کړل ، په شرعي نصوصو کې داسې څه شتون نه لري چې په خارجیت باندې د متصف ګرځېدو لپاره دې په شرعي امام باندې د خروج شرط ټاکلی وي بلکي هر څوک چې د خوارجو په عقیده او منهج روان وي که په امام یې خروج کړی وي او که یې نه وي کړی خارجي ګڼل کیږي او که بالفرض ومنو چې د خارجیت لپاره په شرعي امام خروج شرط دی نو لکه څنګه مو چې وړاندې واضحه کړه ابوبکر البغدادي له خپل شرعي امیر څخه بغاوت او په هغه یې خروج کړی چې له امله یې د خارجیت د صفت وړ ګرځېدلی شي . د ګبیره ګناهونو د مرتکبینو کافر ګڼل هم د خوارجو مشترک صفت نه دی بلکي د تاریخ په اوږدو کې د خوارجو داسې ډلې تیرې شوي چې د کبیره ګناهونو مرتکبین یې نه تکفیرول حتی هغو خوارجو چې په حضرت علی کرم الله وجهه یې خروج کړی ؤ او بالاجماع خوارج دي ، هغوئ هم دا عقیده نه لرله چې د کبیره ګناهو مرتکبین کافر دي . بلکي اصحاب یې د تحکیم له وجي چې اصلا هیڅ ګناه نه وه تکفیر کړل . حضرت علی کرم الله وجهه ، حضرت معاویه رضی الله عنه ، حسنین او هغه اصحاب چې په تحکیم راضي وه تکفیر او د هغوئ وینه تویول یې مباح وګڼل . هو بهو داعشیان هم اګر که دا چیغې وهي چې موږ خوارج نه یو ، ځکه د کبیره ګناهونو ترسره کونکی کافر نه بولو خو عملا موږ ګورو چې په تشو شبوهاتو ، مئالاتو او حتی په مباحو او مشروع کارونو مجاهدین تکفیروي او مباح الدم یې بولي . او وروستۍ شبهه چې دوئ یې د ځان سپینولو لپاره واردوي چې دوئ له طواغیتو سره جنګیږي ، شریعت تطبیقوي ، حدود جاري کوي ، عبادات او طاعات سرته رسوي ؛ دلته باید دا واضحه کړو چې په طول د تاریخ کې د خوارجو داسې فرقې تیرې شوي چې د کفارو په ضد یې داسې سختې جګړې او جهادونه کړي ، حدود یې جاري کړي ، اسلام یې نافذ کړی بلکي په نبوي احادیثو کې په عباداتو کې د دوئ د مجاهداتو داسې حال راغلی ( یحقر احدکم صلاتهم مع صلاتهم وصیامهم مع صیامهم ) متّفق علیه . چې تاسې به د هغوئ د لمونځونو او روژو په مقابل کې خپل لمانځه او روژې ته په سپکه ګورئ .

خوارج ولو که د کفارو په ضد جهاد کوي خو زیاته پاملرنه او توجه یې د مسلمانانو ضد جګړې ته وي چې په نبوي احادیثو کې هم دې ته اشاره شوې ( یقتلون اهل الاسلام و یدعون اهل الاوثان ) ځکه دوئ د کفارو په نسبت د مسلمانانو ضد جګړه غوره بولي . بناءً د داعش هغه جهادونه چې پخوا یې د صلیبي امریکایانو ، نصیریانو او روافضو او نورو مرتدینو پر ضد ترسره کړې  د داعش څخه د خارجیت تور نه شي لري کولی ځکه اوس مهال د دوئ زیاته توجه د مسلمانانو ضد جګړې ته ده او په زیاتره جبهاتو کې ترې کفار او مرتدین خوندي پاتي دي .

د بغدادي باطل خلافت

خلافت ، خلیفه یا امامت کبری تش او بېمعنا الفاظ نه دي بلکي د اسلامي شریعت له عظیمو او سپېڅلو اصطلاحاتو څخه دي چې شرعاً یې حقایق ، معناوي ، مفاهیم او مقاصد څرګند دي ، د انتخاب او ټاکلو لارې یې اسلامي شریعت تعین کړي ، شرایط یې معلوم دي ، دندې او صلاحیتونه یې څرګند دي ، په مسلمانانو یې حقوق او ورباندې د مسلمانانو حقوق دا ټول په اسلامي شریعت کې په ښکاره ټکو ذکر شوي ، اوس که موږ په دغو مواردو کې د بغدادي په اړه فکر وکړو نو د اسلامي شریعت له مخې د هغه د تش په نوم خلافت بطلان له ورایه جوتیږي ، په اسلامي شریعت کې د خلیفه د انتخاب درې لارې دي : لومړی د اهل الحل و العقد له لورې انتخاب او اختیار دی . دویم د پخواني خلیفه له لورې تعین دی . او دریم د تغلب او قوت له لورې . بغدادي په دغو طریقو کې په یوه طریقه هم نه دی ټاکل شوی ، د بغدادي د تنظیم د اهل الحل و العقد د شورا غړې هغه مجاهل دي چې نه کومه جهادي او دیني سابقه لري او نه یې د اسلامي امت جهادي علمي او مخورې څېرې پېژني ، اسلامي امت ، مسلمانان او د مجاهدینو غوڅ اکثریت یې په خلافت راضي نه دي ، نه له ده څخه پخوا کوم خلیفه تیر شوی چې د ده د تعین وصیت یې کړی وي ، نه سلطه او واک لري او نه دومره قوت لري چې متغلب خلیفه وګڼل شي ، ټول اسلامي امت څه چې د هغو مسلمانانو دفاع هم نه شي کولی چې د ده د واک د لاندې سیمو کې ژوند تیروي ، د کر او صر په حال کې قرار لري ، د عراق او شام په ګڼ شمېر سیمو کې د دوئ له ځغلولو وروسته څو ځله نصیري کفارو ، شعیه ملېشو او کردي ملحدانو د مسلمانانو په ځانونو ، مالونو او نوامیسو تیري وکړل . د ده په مزعوم خلافت له دریو کلونو په خوا او شا کې موده تیره شوه . اسلامي امت ، مظلومو مسلمانانو او په خاصه توګه مجاهدینوته یې له ناخوالو ، مظالمو ، اختلافونو ، خپلمنځي جګړو ، په ناحقه د وینو بهولو ، په تکفیر او ارتداد ټاپو د مجاهدو مشرانو له تخریبولو او په حقپاله علماوو د طعن او تشنیع څخه پرته یې هیڅ ګټه ونه رسوله . مسلمانان ځوانان باید د دوئ په غولونکو شعارونو خطا نه شي . ځکه تش شعارونه پورته کول د ابلیس له تلبیساتو څخه دي چې انسانان پرې تیرباسي لکه ابلیس لعین چې په جنت کې زموږ ـ ستاسي د پلار او مور آدم علیه السلام او بی بی هوا د تیرباسلو لپاره په خپلو رنګینو شعارونو قسمونه خوړل ( هل ادلک علی شجرة الخلد و ملک لایبلی )  او داسې نور ګڼ شمېر آیاتونه په دې کې راغلې دي .

د بغدادي د خلافت د بطلان په اړه د اسلامي امت ګڼ شمېر علماوو ، مشایخو او مجاهدو امیرانو کتابونه ، مقالې او ویناوې نشر کړي چې زیات مشهور یې د شیخ ابو قتادة الفلسطیني حفظه الله تصنیف ( ثیاب الخلیفه ) او د تحریک طالبان پاکستان له لورې د بغدادي د خلافت په اړه شرعي دریځ دی .

یوه بله خبره په دې ځای کې له پامه غورځول نه دې په کار هغه دا چې داعشیان په ډېر شد او مدّ سره دعوه کوي چې بغدادي  قریشي دی نو ځکه د خلافت استحقاق لري او زیاتره خلک هم په همدې ټکې خطا کيږي ، په دې هکله باید ووایم چې د عربو او عراقي قبیلو د نسبونو پوهان او ماهرین دا خبره کوي چې هغه نسب چې ترکي البن علی یې دعوه کړې چې د بغدادي نصب دی په حقیقت کې د یوه عراقي محدث شیخ صبحي السامرایې رحمه الله نسب دی چې ترکي البن علی د دیارلسو پلرونو په ساقطولو سره د بغدادي لپاره غلا کړی . نو ځکه دا خبره بلا دلیله دعوه ده چې بغدادي قریشي دی ، او که بالفرض دا ومنل شي چې بغدادي قریشي دی نو دخلافت د حقیقت او د خلافت د نورو شرایطو له وجود پرته یوازي قریشیت د خلیفه ګرځېدو لپاره کفایت نه کوي .

د اسلامي امت زیاتره جید علما‌ء ، مشایخ او مجاهد مشران داعشیان خوارج بولي او په دې  کې هیڅ شک نشته چې دوئ داسې طائفه ده چې د خپلمنځي اختلافاتو د حل لپاره شرعي محکمې ته نه کښیني ، په مجاهدینو یې ظلم او عدوان ښکاره او واضح دی چې په دې اساس دوئ شرعاً طائفه باغیه او تیريګر دي . که یې خوارج و بولو ، ظالمان او یایې تیريګر وبولو په هر حال د عدوان دفع کول یې په مسلمانانو په ځانګړې توګه په مجاهدینو لازم او واجب دي . علماوو د دوئ په ضد باندې د جهاد فتوا ورکړې . د خوارجو په ضد د جهاد ، د هغوئ د وژلو او د هغوئ په لاس د وژل کېدو په اړه په نبوي احادیثو ستر فضیلت راغلی ( طوبی لمن قتلهم او قتلوه ) خوشالي ده د هغه چا لپاره چې دوئ وژني یا دی د دوئ له خوا ووژل شي . او رسول الله صلی الله علیه وسلم فرمایي ( لاِنْ انا ادرکتُهم لاقتلنّهم قتل عاد ) که چیرته ما وموندل نو د عادیانو په څېر به یې درېغه ووژنم .

الشیخ العلامه ابومحمد المقدسي فک الله اسره :

بنا‌ءً پر دې باندې په دې ځای کې موږ دا اعلان کوو چې په عراق او شام کې د دولت ګوند د حق له جادې څخه یو منحرف تنظیم ده ، په مجاهدینو یې تیری کړی ، د غلوې په لور میلان لري ، د معصومو مسلمانانو په وینو یې لاسونه سره دي ، د مجاهدینو څخه یې هغه اموال ، غنایم او سيمې غصب کړې چې مجاهدینو د بشار له رژیم څخه ازادې کړې وې . دغه تنظیم د جهاد د بدنامی ، د مجاهدینو د تفرق او د مسلمانانو تر منځ د خپلمنځي جګړو د پیل کېدو سبب وګرځېده . د دوئ له وجي د مرتدینو او محاربو کفارو له سینو څخه د ټوپکو شپېلئ د مسلمانانو او مجاهدینو سینو ته راواوښتې او له دې پرته نور هم ګڼ شمېر انحرافات پکښې شتون لري .

الشیخ ابوقتادة الفلسطیني حفظه الله :

ماته په یقین سره دا خبره جوته شوه چې د عراق او شام د اسلامي دولت ګوند مشرتابه ، نظامي قیادت یې او هغه شرعي قیادت یې چې د دغو کړنو فتواوې ورکوي ، دوئ کِلاب اهل النار دي ، زه په دې کې نه هیڅ شک لرم او نه زه په دوئ باندې دغه حکم کولو کې څه تردّد لرم ، ځکه دوئ ډېر ناوړه کړنې او ناروا افعال سرته رسوي .

شیخ الاسلام سلیمان ابن ناصر العلوان فک الله اسره :

د دولت ګوند دا حق نه لري چې په کومه سیمه برید وکړي او وېنیسي ، دا چې هر سړی راځي او وایې چې یا به وزئ یا به مو وژنو ، یا به بیعت کوئ یا به جګړه درسره کوو ، دا بالکل صحیح نه ده ، ځکه دولت ګوند په مسلمانانو د عمومي بیعت حق نه لري ، ځکه د عام بیعت له شرطونو څخه داده چې انتخاب به اهل الحل و العقد کړی وي او ابوبکر البغدادي اهل الحل و العقد نه دی انتخاب کړی ، چې کله خپل مشر ایمن الظواهري د ده په دغه کار خوښ نه دی نو دی په کوم دلیل له نورو څخه د بیعت کولو غوښتنه کوي ؟ نوموړی د مسلمانانو خلیفه هم نه دی یوازي د خپل ګوند امیر دی ، دا چې دی د نورو د بیعت کولو غوښتنه کوي او چې څوک بیعت نه ورسره کوي د هغو سره جګړه کوي نو دا د باغیانو عمل دی ، د اهل الخیر او نېکو خلکو له اعمالو څخه نه دی .

الشیخ عبدالله السعد حفظه الله :

بنا‌ءً زه وایم لومړی څوک چې دغه ګوند ته منسوب دی زه هغوئ ته بلنهورکوم چې ځانونه ترې وباسي او ځانونه ترې لري وساتي . دویم د دغه ګوند مشرانو ته زه بلنه ورکوم چې حق ته رجوع وکړي له هغو سترو جرایمو څخه چې د نورو مجاهدینو په حق کې یې تر سره کړي الله ته توبه وباسي .

ابودجانه الباشا په خراسان کې د القاعدة تنظیم یو مشر :

موږ د هغه راشده خلافت قیام ته بلنه کوو چې د نبوت پر منهاج به قائمیږي نه د هغه خلافت په لوري چې په انحراف ، درواغو عهد ماتونې او بیعت ماتونې باندې بنا وي . د هغه خلافت په لوري چې په عدل ، شورا ، الفت او اجتماع باندې به قائمېږي ، نه د هغه خلافت په لوري چې په ظلم ، د مسلمانانو په تکفير ، د موحدینو په وژنه او د مجاهدینو د صفونو په ټوټه کولو به قائميږي .

الشیخ الدوکتور هاني السباعي او الشیخ طارق عبدالحلیم :

موږ په دې عقیده دا ګواهي ورکوو چې د الله تعالی په حضور کې به یې زموږ څخه پوښتنه کیږي چې الدولة الاسلامیة تنظیم ته د منسوبو کسانو منهج د خوارجو منهج دی په ځانګړې توګه د تکفیر په مسئله او د معصومو وینو په تویولو او مباح ګڼلو په برخه کې .

الشیخ عثمان ابومحمد الغمیراوي ـ قاضي ولایة داغستان :

بغدادي د مسلمانانو خلیفه نه دی بیعت کول هم ورسره نه دی روا ، ځکه له ده سره بیعت کول د مجاهدینو د صفونو ټوټه کول دي . کوم کسان چې له بغدادي سره بیعت کوي هغوئ هغه فتنه ګر خلک دي چې د مسلمانانو د وینو تویولو لپاره هلې ځلې کوي .

الشیخ الحسن بن علی الکتانی :

دواعشو ابوخالد السوري وواژه ، الله د دوئ ووهي ، ( داعشیانو ! ) تاسې په ډېر ناوړه عمل راتګ وکړ ، اې مجرم بانډه ! اې د ذوالخویصره لمسیانو ! یا الله ته دوئ هلاک کړې ځکه دوئ تا نه شي عاجز کولی ! او اې ابوخالد السوري الله تعالی د په تا رحم وکړي ! او اې مسلمانانو زېری مې درباندې دا د دغه مجرم بانډ په نعش کې وروستی مېخ ؤ چې ور ټک وهل شو .

الشیخ ابوعبدالله محمد منصور ـ امیر جیش المجاهدین فی العراق :

دغه ګوند چې په درواغو یې ځان په دولةالعراق الاسلامیه نومولی د اوسني مشرتابه په اړه یې زه هیڅ شک نه وینم چې دوئ په ډېرو هغو کړنو کې پرېوتي چې خوارج پکښې واقع شوي ، لکه په تکفیر کې ، غلوه او ناحقه قتلونه د دوئ عملي واقعیت له ادنا شک پرته دا هر څه ثابتوي ، د علم هر منصف طالب چې په عراق کې اوسي په دې حقیقت ښه پوهیږي .

شهید ابوخالد السوري رحمه الله :

تکفیر او ارتداد او دې ته ورته لکه جهادي ګوندونه د کوم دلیل پرته اربکیان ګڼل له هغو سترو کبیره ګناهونو څخه دي چې ستر جرم او لوی وبال لري ، هغه به څومره لوی مجرم وي چې دا حکمونه په ټولو هغه جهادي تنظیمونو لګوي چې د شریعت د نافذولو او د دین د اقامې لپاره هلې ځلې کوي . ځکه موږ ته معلوم شول او موږ تجریبه کړې . د دولة الاسلام فی العراق و الشام ګوند مشرانو ته زه بلنه ورکوم چې الله ته توبه وباسئ ، د الله امر ته غاړه کښېږدئ او شرعې ته یې منقاد شئ !

ابوحمزه مؤحد
Exit mobile version