خوارج معاصر

نویسنده: محمودی انصار

ترجمه: ابن احمد مرادزهی

خوارج که اکثراً جاهل، کوتاه فکر و جوان هستند، چنان گروه گمراهی هستند که در میان امت هیچ گروهی فتنه گر و خطرناکتر از این گروه به اثبات نرسیده است.این گروه به دلیل غرور و تکبر نسبت به بندگان خدا و ستایش خود و اعمالشان خود را برتر می دانند.آنها بدون اینکه به اهل فقه و اهل نظر مراجعه کنند یا فکر و تجربه ای داشته باشند.فقط تکبر آنها را تشویق به ادعای علم کرده است.و به علما توهین می کنند.
این بی ادبی و گستاخی آنان نه تنها به معنای نابودی خودشان است، بلکه همواره سعی داشته اند که تفکر پلید و جرئت خود را به سایر جوانان امت برسانند و تا حدی در این تلاش خود موفق بوده اند، یعنی به این معنی که بعضی از جوانان را می بینیم بدون اینکه علم فقهی داشته باشند، در برخی از مسائل فقهی جار و بحث های توهین آمیز می کنند و در مورد برخی از علما نیز سخنان بدی می گویند که نشانه ای از برداشت تفکر خارجی آنهاست.

اندیشه خوارج که در زمانه پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) ظهور کرد، از آن زمان تا اکنون خنجر پشت سر امت اسلامی بوده است، خوارج همان گروه بدبختی هستند که در خونریزی امت مسلمه تا گلون غرق هستند. تا اینکه اصحاب جلیل القدر رسول الله صلی الله علیه وسلم را نیز به شهادت رساندند، خلیفه سوم اسلام حضرت عثمان ذوالنورین رضی الله عنه را در حالیکه کلام مقدس الهی را تلاوت می نمود به شهادت رساندند.
خلیفه چهارم اسلام حضرت علی کرّم الله وجهه در خانه خدا(مسجد) به شهادت رساندند.
این گروه در گستاخی حماقت و افراط خود به مرز جنون رسیده اند، راه روشن اعتدال و میانه روی را هیچ وقت نمی توانند تحمل کنند، این گروه مبتدع و پیداوار نطفه ای شریر هر وقت در زمانی حساس وخطر ناک خروج کرده و در بین امت اسلامی فتنه و شر به پا کردند، اما هر بار خداوند متعال آنان را به دست مؤمنان در گودال خسران و تباهی افکنده است.

خوارج کنونی که با تفکرات شیطانی خود حلقات استخباراتی شیطان بین المللی (یهود) هستند و برای شاد کردن کفار جهان، با حملات ناجوانمردانه و مرگبار به مساجد، مدارس، عبادتگاه ها و بازارها، جز برای نشان دادن وحشیگری، حماقت و ضعف خود، دیگر دست آوردی ندارند.

ابوحمزه مؤحد
Exit mobile version