خطرات تفکر نجدی داعش به عنوان نمونه

خطرات تفکر نجدی داعش به عنوان نمونه
بخش اول

تفکر نجدی اگردر نظریات باقی بماند، سبب فساد قلبها میشود او اگر به عرصۀ عمل وارد شود سبب فساد قلبها و سرزمین ها میشود.
وقتیکه تفکر نجدی به عمل ختم نه شود، و تنها در حد نظریات و افکار باقی بماند، دراین صورت مشغول تبدیع و تخریب و تفرقه است و مذاهب اربعه را به بهانۀ تبعیت از قول صحیح و تبعیت از سلف صالح، مردود میکند و افرادی که متسلّف مینمایانند در مساجد از دور دیده میشوند که خود را تافتهای جدا بافته نشان میدهند که آن وقت آنها بر سنّت و بقیه تمام بر بدعت قرار دارند. واکثر ما وشما تاثیر سوء جوانان حما سی براهل مسجد را دیده اید که چهار مقاله خوانده است و گمان میکند مجتهد شده و مشغول تبدیع دیگران است!
اما وقتی که تفکر نجدیه به عرصۀ عمل وارد میشود، موضوع خطرناک ترمیشود،آنها بخاطر فهم کج از نصوص و برداشت اشتباه از شرک و توحید،اگر قدرتی به دست گیرند، اهل قبله را قبل از هرکسی دیگر شتاب تر میکشند، علما و مشائخ را قبل از هرکسی ترور میکنند، گمان میکنند بهترین کار را برای خدمت به دین و توحید میکنند امانمیدانند که اخسرین اعمال هستند. مشابهش را در نحوۀ عملکرد دولت نام نهاد اسلامی داعشی که خواست گاهش دعوت نجدیه است، مشاهده کردیم. و به اذن الله(عزوجل) هربار در طول تاریخ چنین تفکر خارجی سر برمی آورد الله متعال سرش را قطع میکند. و این بار متاسفانه با دست خودشان، خودشان را قلع و قمع و نابود کردند و با تکفیر یکدیگرشان، صفوفشان را منقرض نمودند. و کسانی از آنان را که الله متعال به آنان ارادۀ خیر داشت، به سوی حق ارشاد نمود .
غرض اینکه ،ای برادر کریم، بدان که غلو نتیجه ای حتمی دارد وآن شکست است. و اگرتمام دنیا برای جنگیدن با مجاهدین فی سبیل الله جمع شوند، باز هم الله (عزوجل) با آنان است، پیروزی با مومنان است و شکست با کافران. و هرگز تعداد عده و عُده ملاکی برای برتری بر دشمن نیست، بلکه ایمان، یقین، توکل و صبر است که پیروزی را به ارمغان می آورد.
اما انحراف از مسیر اهل سنّت و الجماعت و افتادن در دام عقاید خوارج و تکفیر به ناحق و غلو در دشمنی با مخالفان، نهایتا به این انجامید که خود اعضای دولت نام نهاد اسلامی داعشی در طی اختلافات عقیدتی،همدیگر را تکفیر و سپس تصفیه کردند.
به این شکل شکست بر آنان رقم خورد و الله متعال بدون شک بهتر از آنان را می آورد. پس از تجربه ها استفاده کنید و خطای گذشته را تکرار نکنید. انسان عاقل از یک سوراخ سه بار نیش نمی خورد.

• برای اصلاح این امر بسیار مهم:

• اولین قدم-: حذف تفکر خاطئ و غالیانه و خوارج مآبانۀ دعوت نجد از بین جوانان مان، و تقویت عقاید و مبانی مذاهب اربعه است.
• قدم دوم-: شناخت صحیح دشمن و مراتب دشمنان است. مبادا کافران را به اهل قبله ترجیح بدهیم!اما فهم ناقص نجدیه از این موضوع، سبب میشود که اهل بدعت را مرتد بداند و قتال با مرتد هم مقدم با کافر اصلی است و به این شیوه اهل اسلام را به نام مرتد می کُشد و کفّار را هم رها میکند .
• قدم سوم-: هدایت مسلمانان و جوانان به سوی جهادی همگانی بر ضد کفّار اصلی باشد، که متشکل ازهمۀ مذاهب اسلامی است. مسلمانان با همۀ مذاهب و مدار سی که دارند حکم انگشتان یک دست را دارند که تنها در صورت جمع شدن کنار یکدیگر و اتحادشان حول محور توحید، میتوانند بر دشمنان غلبه یابند.
اما دشمنان این امت مرحومه چنین اتحادی را نمی خواهد و برای همین است که میگویم غلات تکفیری بیم زده ترین خادمان کفّار و یهود و نصاری هستند، چون دشمنان اسلام، وحدت مسلمانان را نمی خواهند، و غالیان تکفیری نیز چنین وحدتی را قبول ندارند چون اهل قبله را به بهانۀ اهل بدعت و مرتد و … میکُشند. پس عملاَ غالیان و خوارج ، اهل اسلام را می کُشند و اهل اوثان را رها میکنند و این بزرگترین خواستۀ کفّار اصلی است چون به این شکل مسلمانان را به جان هم می اندازند و خودشان بهتر بر ما حکومت میکنند .
اگر داعشیان خارجی مدعی حقیقی خلافت اسلامی هستند باید بعضی از غلوهایی که در دولت نام نهاد داعشی (جماعت کاغذی خارجی بغدادی) وجود دارد را اصلاح نماید:!
وجودغلات تکفیری بلکه منتشر بودن بسیار زیاد غلات تکفیری در صفوف دولت نام نهاد اسلامی داعشی خودیک نوع غلو برای دولت نام نهاد اسلامی داعشی است. دولتی یا جماعتی که زمینه بروز غلات است و در آن غلو پرورش می یابد و محیط مناسبی برای رشد ویروس غلو است، بدون هیچ شک و گمانی باید هرچه سریع تر به تیمار و اصلاح آن اقدام شود.
ادامه دارد ..

ابوحمزه مؤحد
Exit mobile version