اولین و اساسی ترین اشتباه بغدادی ها

نويسنده: م: داود مهاجر

اولین و اساسی ترین خطا و اشتباهی را که بنده از گروه داعش احساس کردم و تمام خطاهای شان نیز بر آن بنا شد، فقط یک چیز است.

از روزی که بغدادی و جماعتش از اطاعت امیرالمؤمنین ملامحمد)عمر رحمه الله( خود را بریدند.

از روزی که از جماعت مسلمانان جدا شده و روی به شذوذیت و خود بزرگ بینی نهادند.

با اجتهاد خطای خود امرش را خطا پنداشتند؛ و از همین نقطه لغزش شان شروع شد و سُر خوردند تا اینکه آخر و عاقبت خطاهای شان، همان غلو فی الدین ، تکفیر مخالفان ، قتل مجاهدین و ایجاد پاریدگی در میان امت متحد جهاد از آب درآمد؛ و هزاران مصیبت دیگر که هنوز دوام دارد.

 اما حقیقتا با دستان خود، ریشه خود را کندند؛ زیرا نه در عراق باقی ماندند و نه در سوریه مگر اندک جایی،  وا کنون شمال افغانستان هم از آنها کاملا تصفیه شد.

پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و سلم) لزوم جماعت مسلمانان را واجب و لازم قرار داده اند و همچنان اطاعت از امیر را، مگر اینکه امیر به معصیت و کفر صریح امر کند. کسی را که از جماعت جدا شود با مرگ جاهلیت مثال زده و به مانند گوسفند جدا شده از رمه تشبیه کرده اند که گرگ او را حتما می رباید و گرگ انسان شیطان است و چنین هم شد که گرگ ما انسانها ( شیطان رجیم ) خوارج بغدادی را به وادی های خارجیت کشاند؛ که فقط مشغول ریختن خونهای حلال اند؛ خونی که نزد الله متعال یک قطره اش از تخریب کعبه هم سنگین تر است ؛ چه برسد به اینکه کسی که با اولیاء الله و محبوبان خداوند بجنگد و سرهایشان را با بی رحمی قطع کند.

در روایت سنن ترمذی از پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و سلم) چنین نقل شده که فرمودند:《 عَلَيْكُمْ بِالْجَمَاعَةِ، وَإِيَّاكُمْ وَالْفُرْقَةَ ؛ فَإِنَّ الشَّيْطَانَ مَعَ الْوَاحِدِ، وَهُوَ مِنْ الِاثْنَيْنِ أَبْعَدُ، مَنْ أَرَادَ بُحْبُوحَةَ الْجَنَّةِ فَلْيَلْزَمِ الْجَمَاعَةَ،》 همراه با جماعت باشید و از تفرقه بپرهیزید؛ زیرا شیطان بهمراه یک نفر هست و از دو نفر کمی دور تر است؛ کسی که خواهان جایگاه أعلی و بهتر در جنت است، پس همراه با جماعت باشد “.

و همچنان در حدیثی دیگر منقول است: عَنِ ابْنِ عُمَرَ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ : ” إِنَّ اللَّهَ لَا يَجْمَعُ أُمَّتِي – أَوْ قَالَ : أُمَّةَ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ – عَلَى ضَلَالَةٍ، وَيَدُ اللَّهِ مَعَ الْجَمَاعَةِ، وَمَنْ شَذَّ شَذَّ إِلَى النَّارِ “. سنن ترمذی/ ۲۱۶۷

پیامبر اکرم (صلی الله علیه و سلم) میفرمایند: خداوند امت من را – یا فرمودند امت محمد (صلی الله علیه و سلم) را بر گمراهی اتفاق نظر نمی دهد  و تایید خداوندی با جماعت مسلمانان است و کسی که تنهایی را اختیار کرد به تنهای بطرف جهنم میرود.

پس آنانیکه به سبب کم علمی و یا جذبات فکری، راهی خلاف راه جماعت مسلمانان و امت متحد جهاد را گرفته اند، از شذوذیت و تنهایی توبه کرده، برگردند و راه مجموعی مسلمانان موحد و مجاهد را تحت بیرق یک امیر تا رسیدن قله های عزت در پیش بگیرند.

ابوحمزه مؤحد
Exit mobile version